
Služby pro majitele bytů
Informace o nás
Správcovské služby poskytované firmou AKONT-PRO, s.r.o.
Firma AKONT-PRO, s.r.o. byla založena v roce 2005 za účelem činnosti účetních, podnikatelských, finančních, organizačních a ekonomických poradců, vedení účetnictví a daňové evidence, zprostředkování obchodu a služeb
a především za účelem správy nemovitostí. Důvod k založení firmy tkvěl především v tom, že zakladatel firmy byl z titulu statutárního orgánu společenství vlastníků dlouhodobě nespokojen s kvalitou služeb poskytovaných jednotlivými správci.
Firma poskytuje správcovské služby s tím, že se zaměřuje především na náročné klienty, kteří vyžadují od svého správce naprosto profesionální přístup a maximální kvalitu poskytovaných služeb. To vše za rozumnou cenu 75,- Kč měsíčně za 1 bytovou i nebytovou jednotku.
U naší firmy je samozřejmostí, že s každým klientem pracujeme podle jeho individuálních požadavků, které se snažíme při započetí správy zakotvit do mandátní smlouvy. Pokud se však nepodaří při uzavření smlouvy některý požadavek klienta podchytit, učiníme tak ihned po vzniku jeho potřeby dodatkem k mandátní smlouvě.
Firma provádí správu podle platných legislativních nařízení. Pracovníci se pravidelně účastní potřebných školení v oblasti technické i ekonomické. Firma zaměstnává pracovníky s dlouholetou praxí v oboru, takže může svým klientům zaručit skutečně kvalifikovaný přístup k problematice správy nemovitostí.
Klient, který má jako správce firmu AKONT-PRO s.r.o. se může spolehnout na naprostou diskrétnost a korektní jednání. Problémy klientů jsou pro naší firmu na prvním místě a jejich neodkladné řešení je zde samožřejmostí .
Dále naše firma po vzájemné dohodě poskytuje tzv. ,,Konzultační hodiny“ přímo v domě, kde poskytuje všem vlastníkům domu bezplatné poradenství z oblasti vlastnictví bytu a dále s nimi na místě vyřizuje agendu spojenou s vlastnictvím bytu (nahlášení a odhlášení osob bydlících v bytě, změny předpisu záloh, a podobně). Tuto službu ocení především velmi zaměstnaní vlastníci a dále vlastníci v pokročilejším věku, neboť mohou své záležitosti vyřídit doma a nemusí za správcem nikam docházet.
Naše klienty se snažíme co nejméně časově zatěžovat, proto upřednostňujeme komunikaci pomocí e-mailu. Pro doklady, které nelze poslat elektronicky a jsou nezbytné k vedení technické a účetní agendy SVJ (družstva), pravidelně po předchozí dohodě sami docházíme přímo do spravované nemovitosti. Pokud to klient vyžaduje, mohou se naši zaměstnanci účastnit schůzí výboru. Dále se účastníme shromáždění vlastníků, kde plníme výhradně poradenskou funkci. Na základě pokynu klienta také svoláváme shromáždění vlastníků, připravujeme prezenční listiny a v součinnosti s výborem vypracováváme program shromáždění vlastníků a následně i zápis.
Členové výboru se samozřejmě také nemusí zabývat sledováním termínů platnosti uzavřených smluv, termínů platnosti revizí, termínů splatnosti záloh, faktur, pojištění atd., neboť tuto činnost za ně provádíme my.
Na závěr si dovolujeme zmínit také fakt, že se naše firma snaží klienty odborně vést, aby se zbytečně nevystavovali nebezpečí právního stíhání za rozhodnutí, které nejsou v souladu s platnými zákony.
Zkrácený výpis služeb
Správce v rámci svých povinností vyplývajících z mandátní smlouvy vykonává zejména tyto činnosti
- v souladu se zákonem o účetnictví vede účetní evidenci
- podle velikosti spoluvlastnických podílů provádí roční vyúčtování fondu oprav pro jednotlivé vlastníky (rozpočet
ročních nákladů připadajících na jednotlivé podíly, bez následného finančního vypořádání)
- provádí komplexní roční vyúčtování služeb se započtením tepla, studené vody a teplé vody, jejichž prvotní rozpočet
pro společenství provádí na základě platné smlouvy další subjekt
- vede evidenci vlastníků a uživatelů jednotek, včetně předpisu měsíčních úhrad
- vede evidenci plateb jednotlivých vlastníků, průběžně upomíná dlužné částky a v zákonné výši předepisuje úroky
z prodlení
- vyhotovuje podklady pro právní vymáhání pohledávek
- zajišťuje výběr plateb prostřednictvím služby SIPO, pokud společenství tuto službu vyžaduje
- vyhotovuje podklady k vypořádání přeplatků a nedoplatků jednotlivým vlastníkům
- vede mzdovou agendu, pokud společenství vyplácí členům společenství mzdy
- předkládá společenství ke schválení čtvrtletní účetní závěrku, včetně rozpisu příjmů a výdajů za předmětné období
- předkládá ke schválení společenství roční účetní závěrku včetně rozpisu příjmů a výdajů za předmětné období,
- vyhotovuje přiznání k dani z příjmu právnických osob, pokud společenství vznikne povinnost jej podat
- připravuje příkazy k úhradě pro bezhotovostní platby z peněžního účtu společenství, přičemž dbá na dodržení termínů
splatnosti uvedených na jednotlivých účetních dokladech
- odborně posuzuje pokyny společenství a upozorňuje ho na případná pochybení s nimiž je spojené nebezpečí vzniku
škody
- po dohodě se společenstvím připravuje smlouvy s dodavateli služeb (dodávky tepla, teplé a studené vody, el.energie,
plynu, úklidu, servis výtahů, služby SIPO, atd.)
- v součinnosti s společenstvím vypracovává krátkodobý a dlouhodobý plán oprav
- na pokyn společenství zařizuje drobnou údržbu domu s tím, že po zjištění a odsouhlasení ceny za opravy se
společenstvím tyto objednává u dodavatelských firem, od kterých společenství následně obdrží fakturu
- vede technickou evidenci spravovaného objektu
- podle platných norem a předpisů státního odborného dozoru zajišťuje provozní revize technických zařízení ve
spravovaném objektu s tím, že náklady na provedené revize hradí společenství dodavateli revize
- archivuje účetní doklady způsobem dle platných předpisů, pokud tak po vzájemné dohodě nečiní společenství
Na základě zvláštní objednávky správce může za úplatu vykonávat tyto další činnosti
- na základě vzájemné dohody s vlastníkem zajišťuje od dodavatelů cenové nabídky na jednotlivé akce a
předkládá je společenství ke konečnému výběru
- v součinnosti se společenstvím zajišťuje reklamační řízení
- v součinnosti se společenstvím zajišťuje plnění pojistných událostí
- na vyžádání společenství zajišťuje shromáždění vlastníků